• Simple Plants

Delikatne kotlety z warzywami




Jak osiągnąć najlepszą fakturę kotletów? To niepozorne pytanie mogło pozbawiać snu niejednego kucharza. Bardziej zbite, a może lekkie i chrupiące z wierzchu? Niezależnie od tego, czy gotujemy dla najbliższych w domowym zaciszu, czy nadążamy za zamówieniami w małym bistro, jest to sprawa dużej wagi. A my znaleźliśmy sposób na to, byście nigdy nie musieli się już tym martwić.


W przypadku naszych kotletów z warzywami i tofu doszliśmy do prostego wniosku: najpierw delikatnie miksujemy składniki, a później wiążemy je odrobiną mąki i płatków owsianych. Tym sposobem wszystkie smaki łączymy najpierw, pozwalamy się im przenikać. Później z kolei dbamy by całość utrzymywała się w formie kotletów, które można spokojnie formować i piec. Czyż to nie jest sprytne? Musicie spróbować!




Składniki: (6-8 kotletów w zależności od wielkości )


1 kostka tofu w mniejszych kawałkach 1/2 niedużej cukinii pokrojonej w kostkę 1 papryka czerwona pokrojona w kostkę 1/2 czerwonej cebuli pokrojonej w kostkę 1 łyżeczka papryki wędzonej 1/2 łyżeczki kardamonu 1/2 łyżeczki imbiru 1/2 łyżeczki bazylii 1 łyżeczka soli 3 łyżeczki drożdży nieaktywnych 2 łyżeczki mąki 1/2 kubka płatków owsianych błyskawicznych

łyżka oleju rzepakowego

 

1. Warzywa podsmażamy na oleju razem z kawałkami tofu i przyprawami przed 8-10 min (oprócz soli i drożdży), mieszając regularnie. 2. Zawartość patelni blendujemy na pół-gładką masę. Kawałki warzyw powinny pozostać widoczne. 3. Nagrzewamy piekarnik do 180 st. C z termoobiegiem.

4. Masę przekładamy do osobnego naczynia. Dodajemy mąkę, płatki owsiane, drożdże nieaktywne i sól. Dokładnie mieszamy, aż wszystko się połączy. 5. Mokrymi rękami formujemy kotlety mieszczące się na środku dłoni. Układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. 6. Pieczemy do czasu, aż zrobią się złote. Smacznego!