• Simple Plants

Kotlety z tofu i komosy ryżowej


Czas na kolejny przepis z cyklu "łatwe i szybkie obiady na wyjeździe". My, na każde wakacje w tym roku, zawsze pakujemy kilka podstawowych produktów, które przydadzą się w kuchni wegańskiej. Ty razem wzięliśmy ze sobą komosę ryżową. Postanowiliśmy jednak wykorzystać ją w niecodzienny sposób.


Ostatnio w niemal każdym sklepie można już znaleźć zarówno tofu naturalne, jak i wędzone. My częściej wybieramy to drugie, szczególnie jeśli chodzi o przygotowanie potraw na słono. Tym razem połączyliśmy je z delikatną komosą ryżową i sporą dawką aromatycznych ziół. Aby z naszej mieszanki powstały kotlety, konieczny był jeszcze dodatek płatków owsianych Świetnie sklejają one masę i pozwalają na łatwe smażenie kotletów. Nic prostszego! Szybkie, smaczne i bogate w białko. Sami spróbujcie.



SKŁADNIKI:

( 12-14 kotlecików )


2 kostki tofu wędzonego ( 360 g )

1 szklanka suchej komosy ryżowej

1 cebula

1 szklanka płatków owsianych błyskawicznych

sól ziołowa

pieprz ziołowy

papryka słodka

olej do smażenia

 

1. Komosę ryżową dokładnie płuczemy, gotujemy w 2 szklankach wody aż zmięknie ( około 20 minut ).

2. Cebulę kroimy w drobną kostkę, podsmażamy wraz z przyprawami aż zmięknie i lekko się zeszkli.

3. W misce rozgniatamy tofu, dodajemy ugotowaną komosę ryżową, cebulę i płatki owsiane. Dokładnie mieszamy aż wszystkie składniki się połączą.

4. W razie potrzeby, doprawiamy jeszcze do smaku.

5. Formujemy kotlety, smażymy pod przykryciem aż lekko zarumienią się z każdej strony.

6. Podajemy z dodatkami lub jako burgery.