• Simple Plants

Oszukane samosy



Znowu wchodzimy na terytorium kuchni hinduskiej. Lubimy w niej przebierać, bo można odkryć w tych daniach mnóstwo świetnych smaków, kombinacji przypraw i kreatywnych sposobów na wykorzystanie podstawowych produktów. Ot, ziemniak, cebula, groszek i marchew mogą zmienić się w bardzo dobry farsz. Do czego? Na pewno nie do samos. Jak to? Przecież wymieniliśmy wszystkie tradycyjne składniki potrzebne do przygotowania tych indyjskich pierożków. Zgadza się, ale chcąc zaoszczędzić czas, zależało nam na uproszczeniu tego przepisu do niezbędnego minimum. Stąd, zamiast tradycyjnego kruchego ciasta, wykorzystaliśmy gotowe ciasto francuskie. To dobry wybór dla wegan -- sklepowe ruloniki najczęściej nie zawierają produktów odzwierzęcych. Ostatecznie efekt wcale nie jest aż tak daleki od oryginału, w końcu chodzi o to, by farsz był pokryty warstwami delikatnej i kruchej powłoki. To kompromis, na którym, naszym zdaniem, wychodzimy bardzo dobrze!

Składniki:

(13 - 15 sztuk)

2 średnie ziemniaki, ugotowane 1 nieduża marchewka, ugotowana pół cebuli pokrojonej w cienkie piórka 100 g mrożonego groszku, ugotowanego łyżeczka curry łyżeczka suszonego rozmarynu pół łyżeczki kuminu pół łyżeczki pieprzu ziołowego 1/4 łyżeczki cynamonu pół łyżeczki soli 2 łyżki oleju pół szklanki wody 5 łyżek ugotowanej czerwonej soczewicy (można podlewać wodą w rondelku, aż zmięknie) jedna porcja gotowego ciasta francuskiego

 

1. Nastawiamy piekarnik na 180 st. C, grzanie góra-dół 2. Na patelni wlewamy olej. Podsmażamy cebulę do delikatnego zrumienienia. 3. W misce mieszamy ziemniaki, soczewicę, marchew, groszek i cebulę na zwartą masę. 4. Farsz doprawiamy. Mieszamy jeszcze raz. 5. Ciasto rozwijamy, kroimy na kwadraty. 6. Na środek każdego kwadratu nakładamy łyżkę masy warzywnej. Składamy w trójkąt, łącząc dokładnie brzegi. 7. Wykładamy na papier do pieczenia ułożony na blasze. 8. Pieczemy 15-20 min. 9. Podajemy sałatką lub z sosem. (my użyliśmy garści koktajlowych pomidorków z przecierem pomidorowym, wodą, tahini, kuminem, solą i syropem z agawy) Smacznego!