• Simple Plants

Pasta z białej fasoli


Sklepy powoli zapełniają się coraz to nowszymi wersjami past warzywnych. Niewielkie słoiczki często są świetną opcją dla wegan i wegetarian, mających ochotę wzbogacić swoje śniadania, lunche i kolacje. Zwykle koszt takiego dodatku bywa stosunkowo duży, szczególnie zważając na ilość i czasem również jakość produktu. Dużo taniej i łatwiej przygotowywać podobne smarowidła w domu. Wystarczy blender, malakser lub inny robot kuchenny.


Jeżeli regularnie czytacie nasze wpisy, to wiecie, że nerkowców używamy często, gdy chcemy uzyskać kremową, gładką fakturę. Znalazły się one i tutaj, tym razem w towarzystwie jogurtu sojowego (także na plus dla faktury) i migdałów. Te zdecydowanie wyostrzają smak pasty, podobnie zresztą jak natka pietruszki. I dobrze, bo nerkowce i fasola razem wyszłyby raczej zwyczajne, może nawet mdłe. My uniknęliśmy tego dorzucając tam także szczyptę białego pieprzu. Ot łatwy przepis dla każdego, kto lubi niebanalne kanapki.


SKŁADNIKI:


1/2 szklanki migdałów

1/2 szklanki orzechów nerkowca

2 puszki białej fasoli konserwowej

1/2 pęczka pietruszki

4 łyżki jogurtu sojowego

sól

pieprz biały

 

1. Piekarnik nagrzewamy do 180 °C.

2. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i układamy na niej orzechy i migdały.

3. Orzechy pieczemy przez 10 minut aby nabrały intensywnego smaku.

4. Kiedy trochę ostygną, wrzucamy je do pojemnika blendera i miksujemy na proszek, przekładamy do miski.

5. Fasolę odcedzamy i blendujemy na gładką masę, w razie potrzeby dodajemy odrobinę wody. Na koniec dodajemy pietruszkę i jeszcze chwilę miksujemy.

6. Przekładamy fasolę do miski, dodajemy jogurt sojowy i wszystko dokładnie mieszamy. Na koniec przyprawiamy wedle uznania.

7. Pasta idealnie sprawdza się jako dip, serek kanapkowy lub kremowy sos do makaronu.