• Simple Plants

Szybkie i pyszne tex-mex style burrito



Nie da się zaprzeczyć - środkowoamerykańska kuchnia ma ogromną rzeszę fanów. Ceni się te smaki za niezwykłą wyrazistość, charakterny aromat i wyważenie między słonym, ostrym i kwaśnym. Bardzo odpowiada nam kultura przygotowywania potraw wprost z pogranicza amerykańsko-meksykańskiego, dlatego prezentujemy mały ukłon w tę stronę. Raczej impresję i bardzo luźne nawiązanie, ale zdecydowanie zachwycające dla tych, którym nieco zeuropeizowany, domowy i szybki tex-mex w duszy gra.


Chcemy, żebyście wiedzieli, że nie udajemy hardych diy-owców, a nasze dania często dedykujemy osobom aktywnym w ciągu dnia, które nie mają 2-3 godzin na przygotowanie pożywnego posiłku. Dla nas istotny jest rozsądny kompromis między smakiem, zdrowiem i prostotą, dlatego zawijamy nasz farsz w gotowe placki. Tu zaznaczamy, że warto zaglądać na etykietę w poszukiwaniu składnika zwanego L-cysteiną. Tego w wegańskiej diecie nie chcemy (oto dlaczego).


Polecamy ten szybki i przepyszny przepis dla tych, którzy liczą na syte, ale niebanalne danie. Pobawicie się przy zawijaniu burritos, poczujecie balans smaków i poszukacie własnego klucza ostrości. TO świetny pomysł na danie na wynos (do pracy, na uczelnię) lub na kolację ze znajomymi. Puśćmy wodzę wyobraźni!



Składniki:

(na obiad dla dwóch osób)


200 g ryżu białego długoziarnistego 1 puszka czarnej fasoli 1/2 puszki słodkiej kukurydzy 1 duży pomidor pokrojony w grubą kostkę pół papryki pokrojonej w większa kostkę ok 300 ml wody do ugotowania ryżu i odparowania 3 łyżeczki drożdży nieaktywnych 1 łyżeczka majeranku 3 łyżeczki papryki wędzonej 1 łyżeczka cynamonu 2 łyżeczki pieprzu ziołowego 200 g pasaty pomidorowej 2 łyżeczki ketchupu 2 łyżki syropu klonowego 1 łyżeczkę octu 1/2 łyżeczki soli 2 łyżki oleju rzepakowego 2 łyżeczki masła orzechowego + opcjonalnie pikantna papryka w proszku 1 dojrzałe awokado pokrojone w plasterki


 

1. Patelnię ustawiamy na średnim ogniu. Wysypujemy ryż i prażymy przez 3-5 min, regularnie potrząsając. 2. Na patelnię wlewamy olej. Dodajemy paprykę, pomidora oraz paprykę wędzoną, cynamon, pieprz, majeranek i drożdże nieaktywne (+ ew. ostrą paprykę). Mieszamy ciągle, podsmażając warzywa i ryż przez kolejne 3 min. 3. Do warzyw z ryżem dodajemy fasolę i kukurydzę. Mieszamy kolejne 2 min., po czym lekko zmniejszamy ogień i dodajemy pasatę pomidorową i pół szklanki wody. Gotujemy wszystko, co chwilę mieszając. 4. Jeżeli ryż pozostaje twardy, a woda wyparowała - gotujemy dalej, dodając resztę wody. 5. Pod koniec gotowania ryżu dodajemy ketchup, syrop klonowy, ocet, sól i masło orzechowe. 6. Gdy całość jest już gotowa - warzywa i ryż są miękkie, a sos gęsty i jednorodny - możemy odstawić patelnię z ognia. Odczekać chwilę i dopiero wtedy nakładać do tortilli (szczególnie polecamy te kukurydziane) razem z kawałkami dojrzałego awokado. Smacznego!